Terug naar Tblisi

3 juni 2019 - Tbilisi, Georgië

Na een redelijke nachtrust, de zoute barbecue viel zwaar op de maag (met natuurlijk ook wijn en het bier, maar ja dat moest wel met dat zoute vlees)vanmorgen iets na 9.00 uur vertrokken richting Tblisi. De weg begon weer mooi en bochtig maar na het verlaten van de bergen vooral vlak en rechtdoor. Het leek de Povlakte wel.

Veel later dan gepland, we zaten al ruim 5 uur in de auto kwamen we aan bij de hotspring. Heel apart, wederom in de middle of knowwhere, was daar ineens een klein bassin dat gevuld werd met behoorlijk warm water uit de grond. Het rook erg naar zwavel. We hebben daar een uurtje gechilled. Het was wel apart zo midden in het niets.

Rosindo kon een beetje ontspannen en vervolgens konden we onze weg weer vervolgen gelukkig weer over wat bochtige wegen in de lage Kaukasus. Zoals in zoveel landen rijden ze hier als gekken.

Inmiddels staan we stil ten gevolge van een inhaalongeluk vlak voor ons. Gelukkig waren we geen getuige maar we staan nu wel in de file. Hopelijk zijn de auto’s met vooral blikschade snel van de weg af.

Onderweg hebben we het programma voor de rest van de week aangepast. Yari en ik hadden al bedacht dat we het wel zonder Rosindo kunnen. Hij brengt ons morgen nog naar Kazbegi, een deel van de Kaukasus met veel treks. Dan gaan we lekker samen op pad en komen ook zelf weer terug naar Tblisi voor de laatste korte nacht.

Nadat de weg vrij was konden we weer vlot verder. Na een lange reis waren we 19.15 uur weer bij het hostel van Rosindo. Straks lekker eten, nog een beetje chillen en dan morgen...........

Verstuurd vanaf mijn iPhone