Dag 5

2 juni 2019 - Mestia, Georgië

Het is nu 23.09 uur en ik neem nog even de tijd om jullie op de hoogte te brengen van deze fantastische dag.

Het begon vanmorgen met een lekker ontbijt, wat een verschil met Nepal waar ik vooral misselijk was en het eten dus niet naar binnen kreeg. Hier bestaat het ontbijt uit vers gebakken brood, lekkere cake , gekookt eitje en vanmorgen ook rijstepap. Prima basis voor een inspannende dag. Hoewel de rijstepap , ik was er wel aan begonnen maar het herinnerde mij ook aan de rijstepap en Nepal, lees nog maar eens terug waar ik minder goede herinneringen aan heb. Dus ik heb het bakje niet leeggegeten.

Voor negenen vertrokken we richting Usgili. Een prachtige tocht met veel offroad kilometers. Een soort jeepsafari. Prachtig en hobbelig.

Na ruim 1,5 uur kwamen we aan in Usguli. Nu we net de avond van tevoren de film hadden gezien leek het net of we in de filmset waren aangeland. Wat een prachtige omgeving.

Samen lekker een colaatje gedronken en toen zondet gids met z’n tweeën op pad naar de gletsjer op het einde van de vallei. Een prachtige vrij vlakke tocht, beter voor mijn vermoeide spieren, naar het begin of liever gezegd het einde van de gletsjer.  Helaas zijn we daar nooit gekomen, was net te ver, maar de wandelroute was prachtig.  Op enig moment, na een lunch bovenop een rots , besloten Yari en ik samen weer terug te lopen. Langs dezelfde weg, maar dat was geen straf. Wat een prachtige omgeving. Het maakt eigenlijk niet uit waar je loopt. Fijne gesprekken met Yari gevoerd over mijn en zijn leven, echt heel bijzonder en waardevol.

Tegen 15.00 uur waren we weer terug in Usguli. Rosinda stond al klaar en om 15.30 gingen we weer off- en onroad terug naar Mestia. Lekker gedoucht en gechilled.

Samen met Yari in Mestia nog een lekker biertje gedronken, was erg gezellig en tegen zevenen weer terug naar het hostel want we hadden nog een barbecue tegoed. Met wat andere gasten uit het hostel( Duitsland en Argentinië) hadden we een erg gezellige avond. Onze host bleef maar bijschenken dus dan weet je het wel. Ik vind het superleuk om met andere nationaliteiten te praten. Zeker als het om jonge mensen gaat die nog vol met plannen en ideeën zitten. Nou zo’ n avond was het weer. Supergezellig én interessant.

Morgen gaan we weer terug naar Tblisi. Jullie horen weer van mij.

1. José:
    2 juni 2019
    Wat een prachtig verhaal weer. Nu kun je vast heerlijk slapen.