Dag 4: het hooggebergte in.

1 juni 2019 - Mestia, Georgië

Het is nu bijna 23.00 uur. Yari en ik zijn net naar een prachtige film geweest in een soort filmhuis. De film heet Dede en gaat over de Svaneticultuur en dan met name het uithuwelijken van vrouwen en de rol van bloedwraak. Indrukwekkende film. Geeft een goed beeld van de cultuur hier.

Vandaag was heerlijk zwaar. Via steile paadjes zijn we ruim 1400 meter geklommen en kwamen we echt in het hooggebergte met overal fantastische uitzichten. Yari is natuurlijk nog iets verder gelopen. Die is niet bij te houden. Uiteindelijk ben ik gestopt bij 2600 meter en heb daar volop genoten van het fantastische uitzicht. Hiervoor ben ik naar Georgië gekomen. Dat ik moest afzien dat wist ik natuurlijk maar deze plek maakt dat allemaal goed.

Het echte afzien begon bij de afdaling. Dat is uiteindelijk altijd zwaarder, in mijn geval, dan klimmen. Bij klimmen kom ik vooral in ademnood bij dalen is de druk op de bovenbenen zo fors dat het per pas zwaarder wordt. Maar ja, wie in de bergen wil wandelen moet klimmen én dalen. Uiteraard kwam ik gewoon beneden. Moe maar voldaan. Yari lette goed op mij en dat is altijd fijn.

Lekker gechilled in het hostel en toen naar een goed restaurant. Heerlijk Georgisch gegeten en als toetje nog naar die prachtige film.

En de benen? Ik geloof dat ik mijn bovenbenen niet voor niets getraind heb. Ik heb wel wat spierpijn maar ik geloof wel minder dan in Nepal. Morgen maar even afwachten. Nu lekker naar bed.

Tot morgen.

1. Martin en Claudia:
    2 juni 2019
    Wandelen in de bergen....echt top! Ziet er prachtig uit Menno en Yari.